Nieuws‎ > ‎2015‎ > ‎

“Iedere wielerliefhebber verdient waar voor zijn geld”

Geplaatst 14 jul. 2015 14:17 door Steven Leeman
FREDERICK VERHELST (SMART SOLUTIONS) NIEUW IN COMITÉ IZEGEM KOERS

KACHTEM/IZEGEM - Frederick Verhelst, zelf gewezen renner en nu zaakvoerder van Smart Solutions, is nieuw in het comité Izegem Koers. En hij wil daar ook meteen mee zijn stempel drukken. “Als ik me engageer, doe ik dat ten volle. Het is een prachtig evenement, maar we moeten het nog verder opwaarderen.” 

DOOR WOUTER VANDER STRICHT

Frederick Verhelst (33) is al enkele jaren sponsor van Izegem Koers. Als gewezen renner is hij nu ook nog betrokken bij het wielerteam VL Technics-Experza-Abutriek, de ploeg die Edward Theuns afleverde aan het profpeloton. Als sponsor en wielerliefhebber was hij al vaker aanwezig op Izegem Koers. Met Chris Sabbe reed hij nog samen in de ploeg.

En toen de vraag kwam het bestuur te vervoegen, hapte hij toe. “En als ik iets doe, is dat niet voor een jaar, maar kijk ik ook naar de langere termijn. Ik ben een ondernemer, dus ik heb ideeën.”

CHAMPAGNE EN OESTERS

En die worden al meteen geïmplementeerd. “Ik heb veel vrienden in het wielermilieu en frequenteer zo wel eens een vip-dorp. Sinds enkele jaren was het vipgedeelte van Izegem Koers naar zaal ISO verhuisd, omdat zaal Ter Maerel en zaal Hoornaert de capaciteit niet meer aankonden. Vorig jaar was de catering met de drie traiteurdiensten van de Bosmolens al gevoelig opgewaardeerd. Het was lekker, maar de mensen moeten ook het gevoel hebben in een vip te zitten. Een sponsor betaalt een behoorlijke som, een vip verdient waar te krijgen voor zijn geld. Vanaf dit jaar werken we niet meer met lange tafels, maar met ronde. Zodat je tegen iedereen kan praten. De zaal wordt ook helemaal aangekleed. Dit jaar is er een ook een champange- en oesterbar voorzien, daar krijgen we nu al goeie commentaren op. Het zit hem in de details, die maken
het verschil. Kijk maar naar Gullegem Koers, daar hebben ze ook wat nieuwe elementen geïntegreerd, je ziet dat zoiets zuurstof geeft aan organisatie.”


PR VERZORGEN - “Waarom het vipdorp niet centraliseren in een grote tent op de parking van het Frunpark ?”

Een van de ideeën waarmee Frederick ook speelt is de centralisatie van de vip. “Misschien is de tijd nog niet meteen rijp, maar waarom plaatsen we geen grote tent op de parking van het Frunpark ? Er is ruimte genoeg en van daaruit kijk je uit op de Heilig Hartstraat. Nu moeten we met onze vips van zaal ISO met de bus naar de Korenmarkt om hen ver-
volgens zich weer een weg te laten banen naar de Bellevueschool. Het is maar een ballonnetje dat ik oplaat, maar je moet durven vernieuwen. De mensen willen eens iets anders. Zelf heb ik ook een behoorlijk aantal sponsors weten
aan te trekken, dat betekent ook dat ik dag zelf ook daar mijn public relations moet verzorgen.”

YVES LAMPAERT

Het sportief opwaarderen van de wedstrijd ligt dan weer wat moeillijker. “Je moet wat geluk hebben natuurlijk, maar we zitten vlak voor het WK. De toppers rijden ofwel de Vuelta, ofwel in Canada. Dat iemand als Yves Lampaert vorig jaar won, dat is natuurlijk schitterend. Maar laat ons eerlijk zijn, Izegem Koers is ook vooral een sociaal gebeuren waarbij heel
wat mensen de morgen nadien zich de winnaar niet meer herinneren, maar wel nog nagenieten van een prachtige dag.”
En tot slot gooit Frederick nog met een pluim naar de anciens in het bestuur. “Wees eerlijk, zonder die mensen was Izegem Koers er niet meer. Op het moment dat de wedstrijd op sterven na dood was, hebben zij die nieuw leven in geblazen. Chapeau daarvoor, zijn verdienen daarvoor alle krediet. Het is nu aan ons jonge mensen om met nieuwe ideeën te komen en die mensen blijvend te ondersteunen in de organisatie van het topevenement in het Izegemse sportieve en sociale leven.”


Comments